Télűző, jelmezes, álarcos gyalogtúra

Túratársaimmal télűző, jelmezes, álarcos gyalogtúrára indultunk a Budai-hegyekbe.

Az országos kéktúra 14. szakaszát teljesítettük visszafelé, 200 méterrel, több szinttel, Rozália-téglagyártól Hűvösvölgyig. Legifjabb túratársunktól, Marcitól és családjától még a túra elején elbúcsúztunk a télűző, kereplős, csörgős körtánc után.
Felszerpentineztünk a hegyoldalban a Virágos-nyeregbe, ahol a Füli büfi Mikulása is vidáman köszöntött bennünket: Zorrót (allias Kámán Feri), egy cicalányt (Novák Marcsi), egy bohócot (Gártnerné Ildi), Valentine Dartinge-t muskétás kisasszonyt és Kriszti is kapott Fülitől egy Shrek rajzolt álarcot.
Forralt borunk elfogyasztása után haladtunk tovább „észrevétlenül” a Vihar-hegyre ragyogó napsütésben. A kilátóponton több gyermek és szüleik arcára is mosolyt csaltunk jelmezeinkkel, álarcainkkal.

A Hármashatárhegyi újabb OKT bélyegzés és fotózkodás után haladtunk tovább az Árpád-kilátóhoz. Napfürdőzés közben elfogyasztottuk hideg élelmünket, majd tovább vándoroltunk a Kecske-hegy mészkő sziklái alatt, az Oroszlán-szikla ölelésével a Homok-hegyig.
Utolsó kéktúra bélyegzésünk a Hűvösvölgyi Gyermekvasút forgalmi irodájánál volt.
A 15 km-es távot és 600 m szintemelkedést kényelmesen, többszöri pihenővel, fotózással a tervezett időre teljesítettük, 16 órára. A túra sikere alapján jövőre is szervezek jelmezes túrát, melyre már most el lehet kezdeni ötletelni és remélem jövőre még több bátor jelmezes turistabarátunk fogja elbúcsúztatni velünk a telet.

Huri Noémi

Huri Noémi fényképei: http://zoldsport.eu/galeria/category/143-jelmezes-kektura-a-budai-hegyekben