2013. 09. 29 Őszi buszos túra a Bakonyban

Táv: Hárskút-Lókút  14,9 km, szint +437m, -508m le, 5h 5’ teljes idő, Pénzesgyőr-Bakonybél 3,9 km, szint +130m , -105m, 1h 55’ teljes idő. Résztvevő sok-sok Zerge.

Népligetben szálltunk buszra a ládázással egybekötött túrához. Egészen Hárskútig utaztunk vele. A gyalogos útvonal a piros jelzésen indult. Az első látnivaló a Borzás-hegyi barlang, ahol a beavatottak ilyen szép, nevezetes helyeken kincseket keresgélnek eredményesen.

Jobban mondva, addig keresik, míg meg nem lelik. Papod-hegy magas meglepetéssel várta a társaságot. Még a korlátok csavarozása folyt ott jártunkkor az új, friss fa illatú kilátó oldalára. Mi az elsők között lehettünk, akik felmehettek rajta.  A lépcsők megmászása után nemcsak gyönyörű panoráma fogadott minket, hanem igen nagy szél is. Gyors fénykép készítése után a közelében lapuló ládikóhoz tartottunk csapatostól. Majd a Kis-Papod-hegyre még együtt nyargalt a csapat. Az itt lévő kis csúcshoz, még szerényebb kilátó jutott Talán egy vadleshez hasonlított. A ládák felkutatását egyre többen kísérték figyelemmel a nap folyamán. A rövidtávot teljesítők itt váltak le tőlünk.

Nagy öröm volt számunkra, amikor őzike, később egy egész csorda tárult a szemünk elé.  Utunk során többször is felkaptuk a fejünket, mert valamikor elég közelről találkoztunk egy-egy példánnyal.

A táj szépségéhez a változatos emelkedők hozzájárultak.  Amikor azt hittük már nem lesz több felmenet, akkor jött egy meredek emelkedő ismét. Sokan gombát gyűjtöttek és büszkén bújtatták szatyrukba a frissen szedett példányokat.

Lókúton felsétáltunk a kálváriára, a templomot nem tudtuk megnézni.  Sok látnivalónál rejtenek el ládát, éppen a figyelem felkeltés miatt. Ez a hely is tartogatott számunkra egy ládikót. A meteorológusok által ígért eső közeledett. Szerencsénk volt azért, mert nem áztunk bőrig. A mára beígért Darudülő Ökoparkot hirdető dobozt a csendes esőben a fanatikusok felkeresték a nagy semmi miatt. Nyoma sincs parknak, Öko parknak meg pláne.

Busszal tettünk egy rövidebb távot Pénzesgyőr felé. Oltárkőnél egy csoportképre összeálltunk, ha már az oltárt keresve se találtuk. Elkövetkezett a vállalkozó zergék számára a túra legszebb része. A Kerteskői szurdok vizes időben nehezebben járható, de még így is megérte. Hatalmas sziklák öleltek körbe.  Egy-egy kidőlt fa keresztezte utunkat. Az alacsonyabbak nehezebben másztak át rajta, mint a hosszabb lábszárral megáldottak. Folytattunk utunkat tovább a vadregényes tájon. Néhány kilométer megtétele után Bányász kúthoz és a Judit forráshoz értünk. Egy mezőre érve lila színben pompázó őszi kikerics és a sárga színű tavaszi hérics pompázott merre, csak a szem ellátott.  A virágok csokorba gyűltek és hirdették a mező ősszel is él, pompázik. Kiérve a főútra telefonon jeleztük a már buszon ülő csoport másik felének, hogy Bakonybélre nem megyünk be. Beesteledett, mire hazahozott bennünket a busz.

Minden túrának meg van a maga szépsége.

KataJani

Képek a túráról: http://zoldsport.eu/galeria/category/132-bakonyi-buszos-tura-marsovszky-erzsi